Zašto su mnogi učenici često umorni i bezvoljni?

Zašto su mnogi učenici često umorni i bezvoljni?
 
Mladi uče na drugačiji način

Možda vam je poznata ova situacija: Ujutro ulazite svježi i puni elana u učionicu, a vaši učenici kao da vas i ne primjećuju.
Umjesto da sudjeluju u nastavi, samo bezvoljno sjede u svojim klupama, gledaju vas nezainteresiranim pogledom i jednostavno su pasivni.
 
Istraživanja provedena u više zemalja pokazuju da je gotovo polovica svih učenika ujutro, dakle na početku nastave, upadljivo umorna. Taj se umor češće manifestira kod dječaka nego kod djevojčica, a povećava se u višim razredima. No zašto se to događa?
 
Umor na nastavi u prvom je redu uzrokovan nedostatkom noćnoga sna. Mladi na spavanje odlaze kasnije nego što su to činili dok su bili djeca, a zapravo tek u pubertetu zbog brojnih tjelesnih promjena trebaju puno više sna. Često se kasni odlazak na spavanje obrazlaže lošim planiranjem tijekom dana, što znači da se zadaće pišu kasno uvečer; osim toga se mladi vrlo teško odvajaju od interneta ili pak kasnim odlaskom u krevet jednostavno žele dokazati da su odrasli.
 
No u međuvremenu postoje i dokazi da su glavni krivac za kasno lijeganje hormonalne promjene u pubertetu.
Važnu ulogu pritom igra hormon melatonin, koji upravlja ritmom izmjene sna i budnoga stanja. Hormon se spavanja u mladih izlučuje puno kasnije navečer nego u dječjoj dobi, pa čak i puno kasnije nego što je to slučaj kod većine odraslih. To dovodi do iznenadnog obrata u bioritmu kod mladih u dobi od 12 ili 13 godina. Do te dobi djeca zapravo rano ustaju, no promjenom hormonalnoga bioritma pretvaraju se u noćne ptice. Teško im je zaspati, a ujutro jedva ustaju iz kreveta. Takvo se stanje može usporediti s nekom vrstom jet-lega, samo što ovo traje godinama. Stoga ranojutarnja nastava nikako ne odgovara bioritmu mladih.
 
Možete pokušati boriti se protiv toga umora, i to tako da nastavu započnete s inspirativnim temama, primjerice s glazbom, a ne s gramatikom. U nastavu možete uključiti i vježbe koje iziskuju pokrete tijela, ili pak možete napraviti grupni rad – to naime često motivira učenike puno snažnije nego kada rade sami. Osim toga biste posebno zahtjevne teme trebali obrađivati kasnije tijekom dana, nikako ujutro.
 
Izvor:www.pasch-net.de/pas/cls/leh/deindex.htm



Kako školske praznike djeci učiniti zanimljivima?

Kako školske praznike djeci učiniti zanimljivima?

Završila je školska godina i, naravno, javlja se pitanje kako dijete zabaviti tijekom praznika. Sati igre na otvorenom uvijek su re...


Sam svoj majstor: Kako isplanirati učenje za vrijeme online nastave?

Sam svoj majstor: Kako isplanirati učenje za vrijeme online nastave?

Veliki broj učenika i roditelja našao se u novoj situaciji. Gotovo preko noći djeca su izgubila svakodnevnu rutinu i strukturu koja se s...


Formiranje identiteta tijekom adolescencije

Formiranje identiteta tijekom adolescencije

Prema teoriji psihosocijalnog razvoja Erika Eriksona, psihologa i psihoanalitičara, razvoj čovjeka odvija se tijekom cijeloga života i to kroz osam...


Dr. Ranko Rajović: Funkcionalno razmišljanje i znanje kao prioritet 21. stoljeća, prosinac, Split

Dr. Ranko Rajović: Funkcionalno razmišljanje i znanje kao prioritet 21. stoljeća, prosinac, Split

Pridružite nam se u prosincu na edukaciji dr. Ranka Rajovića u Splitu! Edukacija je namijenjena roditeljima, odgojiteljima, učiteljima i drug...


Kakva je uloga roditelja i što sve utječe na formiranje identiteta adolescenta

Kakva je uloga roditelja i što sve utječe na formiranje identiteta adolescenta

Djeca u tinejdžerskoj dobi i adolescenciji provode sve manje vremena s roditeljima, a sve više s vršnjacima. No, unatoč tome roditelji im, svojim...


Čarobni trokut čitanja

Čarobni trokut čitanja

Sa svih strana čujemo kuknjavu kako ljudi sve manje i neradije čitaju knjige, kako su neki atraktivniji mediji odvukli i zarobili njihovu pozor...