Uvažite različitosti učenika s teškoćama

Uvažite različitosti učenika s teškoćama

Učenici s teškoćama su: učenici s teškoćama u razvoju, učenici s teškoćama u učenju, problemima u ponašanju i emocionalnim problemima i učenica s teškoćama uvjetovanim odgojnim, socijalnim, ekonomskim, kulturnim i jezičnim čimbenicima. To su učenici koji zbog svojih osobitosti (npr. oštećenja vida, oštećenja sluha, poremećaja govorno-jezične komunikacije, motoričkih poremećaja i kroničnih bolesti, sniženje intelektualne sposobnosti, poremećaja pažnje/hiperaktivnosti, poremećaja iz autističnog spektra itd.) imaju posebne odgojno-obrazovne potrebe.


Prema suvremenom, holističkom pristupu uspješnost učenika s teškoćama ovisi o vrsti i količini potpore koja im se pruža u školovanju i životu. Iz tog proizlazi da učenici s teškoćama mogu biti uspješni u redovitom školovanju ako im se pruži primjerena podrška, tj. provedu prilagodbe u nastavnom procesu i uvjetima školovanja.


Svrha učiteljske kreativnosti u procesu proučavanja jest pomoći učenicama u učenju kako bi postigli željene ishode u okviru pojedinoga gradiva ili programa.
Neki učenici uče brže, a drugi sporije, neki bolje čitaju od drugih, neki bolje računaju, neki učenici lijepo crtaju, neki brzo uče napamet... Cijela je lepeza različitih osobina važnih za učenje: intelektualnih, senzoričkih, motoričkih, emocionalnih, socijalnih, jezičnih, kulturnih i ekonomske prirode.
Različitost je najuočljivija kad se pojavljuje u svojim krajnjim oblicima. Tada govorimo o učenicima s posebnom odgojno-obrazovnim potrebama. Govoreći ovdje o različitostima učenika, mislimo na učenike s teškoćama koje ih priječe da uče na isti način kao njihovi tipični vršnjaci. Činitelji koji otežavaju učenje povezani su s djetetovim posebnostima/teškoćama, no najviše s osobinama okoline u kojoj uči i s interakcijom djeteta i okoline.

U pedagoškom smislu možemo reći da učenici s teškoćama mogu biti uspješni u stjecanju znanja, vještina i navika sukladno svojim sposobnostima ako im se ne pruži primjerena podrška u poučavanju i učenju, koje tijekom školovanja može biti privremena ili trajna.

Više u knjizi: Diferencirana nastava u inkluzivnoj školi

 

 

 



POLAZAK DJETETA U PRVI RAZRED

POLAZAK DJETETA U PRVI RAZRED

Nakon što je dijete prošlo liječnički pregled, testiranje, razgovor i upis, postalo je učenik prvog razreda. Roditelj je saznao da mu...


Mladi koji odrastaju okruženi knjigama poboljšavaju svoje čitalačke, matematičke i tehnološke vještine

Mladi koji odrastaju okruženi knjigama poboljšavaju svoje čitalačke, matematičke i tehnološke vještine

Odrastao sam okružen knjigama i uvijek sam smatrao da sam od toga imao veliku korist. Stoga vodim računa o tome da djeca koja su dio mog život...


Čarobni trokut čitanja

Čarobni trokut čitanja

Sa svih strana čujemo kuknjavu kako ljudi sve manje i neradije čitaju knjige, kako su neki atraktivniji mediji odvukli i zarobili njihovu pozor...


Mikhail Labkovski, ruski psiholog: Učenje je djetetova odgovornost

Mikhail Labkovski, ruski psiholog: Učenje je djetetova odgovornost

„Već dugo govorim o tome kako učenje ne smije biti odgovornost roditelja. I da je to u interesu obiju strana. Ali roditelji nastavljaju o...


Ima li vaše dijete profil na Facebooku?

Ima li vaše dijete profil na Facebooku?

Imati otvoren profil na Facebooku, jednoj od najpopularnijih društvenih mreža, danas je među djecom stvar prestiža i samo su se rijetki uspjel...


ZAŠTO SU IRCI USPJEŠNIJI OD NAS? Hrvatica iz Dublina razotkriva jedan veliki problem hrvatskog obrazovanja

ZAŠTO SU IRCI USPJEŠNIJI OD NAS? Hrvatica iz Dublina razotkriva jedan veliki problem hrvatskog obrazovanja

O hrvatskom školstvu posljednjih se godina jako puno piše i govori, uspoređuje ga se sa školstvom uspješnih europski...