Učiteljica iskoristila jabuke i ukazala na strahote vršnjačkog zlostavljanja

Učiteljica iskoristila jabuke i ukazala na strahote vršnjačkog zlostavljanja

 

Učiteljica Rosie iz britanskog Birminghama je pomoću jednostavnog, snažnog trika pokazala djeci strašne posljedice zlostavljanja među vršnjacima.

 

Rosie DUTTON putuje od škole do škole i uči djecu o opuštanju i meditaciji. Nedavno je na Facebooku objavila lekciju kojom je pokazala djeci razarajuće posljedice koje može imati zlostavljanje, piše Mashable.

Za početak, Dutton je objasnila kako se NJENA LEKCIJA TEMELJI NA DVIJE JABUKE.

Iako su naizgled djelovale identično, jednu od njih je učiteljica prije početka nastave više puta bacila na pod, bez da je to rekla djeci.

Djeca su zatim opisivala jabuke, obje su izgledale isto, obje su bile crvene, slične veličine i djelovale dovoljno sočno za pojesti.

Jedna je jabuka manje vrijedna

“Uzela sam jabuku koju sam bacala na pod i rekla djeci kako mi se ne sviđa ova jabuka, kako mislim da je odvratna, boja joj je užasna, a petljka prekratka” objašnjava Dutton. “Rekla sam im da zato što se meni ne sviđa, ne bi se trebala niti njima, pa bi ju trebala isto zvati pogrdnim imenima.”

Neka su ju djeca gledala kao da je luda, ali jabuka je išla od jednog do drugog djeteta i svi su joj govorili pogrdne stvari:

  • “Ti smrdljiva jabuko”

  • “Nije mi jasno zašto uopće postojiš”

  • “Sigurno si puna crva” .... i tome slično.

Nakon toga je učiteljica poslala drugu jabuku po razredu, a sva su joj djeca govorila samo lijepe riječi:

  • “Ti si prekrasna jabuka”

  • “Kako imaš sjajnu boju kože” ... i tako dalje.

“Zatim sam podigla obje jabuke, i ponovo govorila o sličnostima i razlikama.

Nije bilo promjene, obje su jabuke i dalje izgledale isto.

A zatim sam razrezala jabuke.

Jabuka prema kojoj smo bili dobri bila je čista, svježa i sočna iznutra.

A jabuka kojoj smo govorili ružne stvari bila je iznutra sva izudarana i zgniječena”, priča učiteljica.

“Mislim da je djeci odmah sve bilo jasno. Stvarno su shvatili, kada smo vidjeli kako jabuke izgledaju iznutra, što se događa unutar svakoga od nas kada nas netko maltertira riječima ili djelima.”

Dutton je rekla djeci kako je namjerno natukla jednu jabuku prije nastave kako bi objasnila da mi najčešće niti ne primjetimo kako naše riječi nanose bol drugima.

To je jako utjecalo na njih.

Djeca su razumjela.

 

ZATIM JE OBJAŠNJAVALA STRAŠNE UČINKE TAKVOG ZLOSTAVLJANJA

“Kada se ljude zlostavlja, a posebno djecu, oni se iznutra osjećaju strašno i ponekad ne pokazuju drugima kako se stvarno osjećaju. Da nismo razrezali tu jabuku, nakada ne bismo saznali koloko smo joj boli nanijeli” - objasnila je učiteljica.

Za razliku od jabuka, mi to možemo spriječiti.

Možemo naučiti djecu kako nije OK reći ružne stvari drugima.

Možemo naučiti našu djecu da se zauzmu jedno za drugo i prekinu bilo koji oblik zlostavljanja.

Ako nitko ništa ne učini unutra će nastajati sve veća šteta. Jezik nema kosti, ali je dovoljno jak da vam slomi srce, pa budite pažljivi sa svojim riječima.

“I ne zaboravite biti dobri prema onima koji to nisu; njima je vaša dobrota najpotrebnija”, na kraju je napisala Dutton.

 

 

Nekoliko dana kasnije učiteljica Rosie DUTTON  iz britanskog Birminghama ponovo je objavila na Facebooku zahvalu svima koji su joj slali poruke u vezi njezine lekcije.

"Nadam se da svi možemo uzeti pouku od jabuka (i mnogo više) za budućnost ali i početi s otovrenim  razgovorom s našom djecom o boli koje naše riječi mogu uzrokovati" -  napisala je.

"Idemo podržavati jedni druge – napisala je - i biti ljubazaniji. Treba raditi na sebi i na tome da sada počnemo jačati emocionalnu otpornost svakog djeteta.“ Nije zaboravila i neljubazne ljude: "Također, ne zaboravite biti dobri prema neljubaznim ljudima, njima to najviše treba." 

 

Izvor: skolskiportal.hr

 



Noam Chomsky: O štetnosti ocjenjivanja i rangiranja učenika i nastavnika

Noam Chomsky: O štetnosti ocjenjivanja i rangiranja učenika i nastavnika

Sam sistem vrednovanja je potpuno umjetan. Nastavnici se ne rangiraju prema svojoj sposobnosti da pomognu djeci da ostvare svoje potencijale i is...


ZAŠTO SU IRCI USPJEŠNIJI OD NAS? Hrvatica iz Dublina razotkriva jedan veliki problem hrvatskog obrazovanja

ZAŠTO SU IRCI USPJEŠNIJI OD NAS? Hrvatica iz Dublina razotkriva jedan veliki problem hrvatskog obrazovanja

O hrvatskom školstvu posljednjih se godina jako puno piše i govori, uspoređuje ga se sa školstvom uspješnih europski...


Kako školske praznike djeci učiniti zanimljivima?

Kako školske praznike djeci učiniti zanimljivima?

Završila je školska godina i, naravno, javlja se pitanje kako dijete zabaviti tijekom praznika. Sati igre na otvorenom uvijek su re...


10 pravila koja će olakšati polazak u školu

10 pravila koja će olakšati polazak u školu

Škola predstavlja veliku promjenu za dijete, ali i za cijelu obitelj. Naime, djeca u prvom razredu imaju potpuno drugačiji ritam i organi...


Neil Gaiman: Zašto naša budućnost ovisi o knjižnicama, čitanju i sanjarenju

Neil Gaiman: Zašto naša budućnost ovisi o knjižnicama, čitanju i sanjarenju

Predavanje Neila Gaimana objavljeno u Guardianu izazvalo je iznimno veliku pažnju čitatelja. Zbog njegovog značaja i intrigantnosti izrečenih...


Djeca koja puno čitaju postaju inteligentnija

Djeca koja puno čitaju postaju inteligentnija

Čitanje povećava dakle ne samo jezičnu inteligenciju u djece već i inteligenciju općenito, pokazalo je jedno englesko istraživanje. Djeca koja ...