Učenje kroz priču

Učenje kroz priču

 

Priče imaju ključnu ulogu u razvoju djeteta. Knjige koje djeca čitaju i likovi koje upoznaju mogu postati poput prijatelja. Važno je da djeca shvate kako su knjige izvor informacija te da je vještina čitanja važna za budući život.

Čitanje također podiže razinu samopouzdanja, uči nositi se s osjećajima, jezikom i učenjem.
 

Razina samopouzdanja

Djeca koja dobro čitaju često imaju i veću razinu samopouzdanja. To će im koristiti u školi s obzirom na to da će se osjećati sposobnima potpuno sudjelovati u aktivnostima. Druga je strana priče o samopouzdanju znati točno koje je vaše mjesto pod suncem. U tom procesu priče mogu pomoći, pokazujući djeci živote različitih ljudi u različitim dijelovima svijeta.
 

Jezik i učenje

Priče su sjajan način za uvođenje novih riječi i ideja u djetetov jezik, počevši od slikovnica, preko složenijih priča, sve do romana u tinejdžerskoj dobi. Priče pomažu naučiti koncepte poput oblika, veličine, prostora, boje, dolje ili gore, unutra i van, brojeve i nazive predmeta. One uče djecu o svakodnevnim zadatcima, o pranju zubi, brizi o životinjama, čišćenju, pospremanju i pripremi hrane.

Priče su sjajne za poučavanje složenijih ideja poput važnosti dijeljenja, prolaznosti vremena, suosjećanja s drugima. Korisne su u objašnjavanju traumatičnih događaja poput razdvajanja obitelji ili žalovanja.

Fikcija temeljena na stvarnom životu može pomoći djeci s njihovim životnim iskustvom, kazuje im koliko je svijet raznolik i koliko su ljudi različiti.

Ono što je sjajno kod učenja kroz priče jest to što se proces događa prirodno. Nema poučavanja, oni jednostavno uče čitajući priču.
 

Opuštanje

Čitanje priče pomaže u opuštanju, primjerice pred spavanje. Omogućuje djeci da zaborave stresove i napore u danu te udovolje na trenutak svojoj mašti. Umirujuća predvidivost omiljene priče, ritmično ponavljanje u čitanju slikovnice, osjećaj sigurnosti zajedničkog čitanja, sve to pomaže djeci da se opuste.
 

Razvoj i mašta

Priče razvijaju maštu i uvode nove ideje u njihov svijet – ideje o fantastičnim svjetovima, drugim planetima, različitim razdobljima i zamišljenim likovima. Potiču djecu da shvate da mogu i trebaju zamisliti što god žele. Ljepota je priče u tome što može biti vrlo stvarna i nevjerojatno maštovita. Djeca mogu u jednome trenutku čitati o djeci koja žive u istoj situaciji kao i oni te o drugim vrstama, poput izvanzemaljaca.
 

Suočavanje s osjećajima

Kada djeca čitaju priče koje sadrže ljudske osjećaje, to im može pomoći da razumiju i prihvate vlastite. Pomaže im razumjeti da postoje druga djeca koja se isto osjećaju i da nisu sami. To ih opet uči da su osjećaji normalni i da ih treba izraziti. Promatrajući njihove reakcije na osjećaje likova iz priča daje nam saznanje o tome kako se dijete osjeća kad su u pitanju određene situacije i emocije. Način na koji dijete reagira na likove koji se osjećaju tužno ili ljutito pomoći će vam da razumijete kako razmišlja.

Kao što vidite, priče su važne zbog nekoliko razloga i imaju ključnu ulogu u odrastanju. Biti dio tog procesa piscima može donijeti osjećaj zadovoljstva jednako kao i ljubav prema pisanju.

 

Preneseno sa Školskog portala

 

Više pročitajte u knjizi: DJEVOJČICA I SREĆA
Učenje kroz priču

Osnovna škola u Kaliforniji prva uvela stajaće stolove za djecu

Osnovna škola u Kaliforniji prva uvela stajaće stolove za djecu

Sjedilački način života ima dugotrajne posljedice na naše zdravlje. Toga smo svi svjesni i o tome se srećom sve češće priča. No, ...


Kako kvalitetno komunicirati s tinejdžerima?

Kako kvalitetno komunicirati s tinejdžerima?

Većina roditelja sa strahom reagira na ulazak djeteta u pubertet. Prisjećajući se naših mladenačkih godina, znamo da odgajanje adolescenata nije ...


Osjećaj smisla – drugi čarobni sastojak formule za učenje

Osjećaj smisla – drugi čarobni sastojak formule za učenje

Mnogim se učenicima u početku činilo da su i štrajk učitelja i zatvaranje škola zbog virusa – dobra fora. Sad, međutim, ...


Mikhail Labkovski, ruski psiholog: Učenje je djetetova odgovornost

Mikhail Labkovski, ruski psiholog: Učenje je djetetova odgovornost

„Već dugo govorim o tome kako učenje ne smije biti odgovornost roditelja. I da je to u interesu obiju strana. Ali roditelji nastavljaju o...


Škole uništavaju kreativnost: zašto trebamo prestati govoriti djeci da ušute i počnu učiti

Škole uništavaju kreativnost: zašto trebamo prestati govoriti djeci da ušute i počnu učiti

Matt Caldwell, ravnatelj vrtića Ilminster Avenue u Bristolu, kaže kako su se kreativnost i komunikacijske vještine najmlađe djece pove...


Učiteljica iskoristila jabuke i ukazala na strahote vršnjačkog zlostavljanja

Učiteljica iskoristila jabuke i ukazala na strahote vršnjačkog zlostavljanja

Učiteljica Rosie iz britanskog Birminghama je pomoću jednostavnog, snažnog trika pokazala djeci strašne posljedice zlostavljanja među ...