Treba li djetetu zbog petica na kraju školske godine kupiti novi mobitel ili bicikl?

Treba li djetetu zbog petica na kraju školske godine kupiti novi mobitel ili bicikl?

 

U želji da što više motiviraju učenike, roditelji nerijetko obećavaju nagrade.

 

Približava se kraj školske godine, pišu se zadnji testovi, ispravljaju ocjene, djeca su pod pritiskom, a s njima i mnogi roditelji.

U želji da što više motiviraju učenike, roditelji nerijetko obećavaju nagrade. Isto rade i roditelji odlikaša koji dijete žele nagraditi za trud tijekom cijele godine i smatraju da je to ispravno. Darovi su razni: od novih mobitela, bicikala, tableta, putovanja i sl.

Ipak, nekoliko istraživanja pokazalo je kako nagrade za ocjene nisu dobra ideja. Psiholog Richard Ryan sa sveučilišta Rochester u New Yorku smatra da su djeci tako motivacija za učenje pokloni, a ne znanje.

“Sada je roditelj taj koji mora nadzirati i poticati dijete, umjesto da dijete samo shvati vrijednost učenja i upornosti. Bilo bi bolje da roditelj na drugi način pohvali dijete – recimo, da mu predloži da zajedno proslave uspjeh, odu na izlet, pizzu i sl. Nagrađivanje i proslava nekog uspjeha dvije su različite stvari“, smatra prof. Ryan.

Na taj način razmišlja i mama blogerica, Christine Organ.

“Ja vjerujem u nagrađivanje truda, a ne rezultata. Jedno dijete može kliziti kroz sve razrede s čistom peticom, dok se drugo dijete mora mučiti i učiti za četvorku. Što poručujemo ako nagradimo samo učenika koji je prošao s pet? Da trud onog drugog nije vrijedan? Osobno, uspjeh djece radije slavim nego da ga nagrađujem, a najviše razloga za slavlje imam kad vidim da su moja djeca lijepo odgojena i pomažu drugima. Uostalom, to je ono što je važno, a ne ocjene u imeniku”, kaže mama Christine.

 

Preneseno s Prvi.hr

Više pročitajte u knjizi: CRTICE iz bilježnice psihologa
Treba li djetetu zbog petica na kraju školske godine kupiti novi mobitel ili bicikl?

Kakva je uloga roditelja i što sve utječe na formiranje identiteta adolescenta

Kakva je uloga roditelja i što sve utječe na formiranje identiteta adolescenta

Djeca u tinejdžerskoj dobi i adolescenciji provode sve manje vremena s roditeljima, a sve više s vršnjacima. No, unatoč tome roditelji im, svojim...


Kako da školska godina ne postane noćna mora

Kako da školska godina ne postane noćna mora

Početak školske godine za mnoge roditelje predstavlja pravu noćnu moru, pogotovo kada dijete prvi put kreće u školu. Osim nabave...


Neil Gaiman: Zašto naša budućnost ovisi o knjižnicama, čitanju i sanjarenju

Neil Gaiman: Zašto naša budućnost ovisi o knjižnicama, čitanju i sanjarenju

Predavanje Neila Gaimana objavljeno u Guardianu izazvalo je iznimno veliku pažnju čitatelja. Zbog njegovog značaja i intrigantnosti izrečenih...


UTJECAJ I VAŽNOST RODITELJA U OBRAZOVANJU DJECE

UTJECAJ I VAŽNOST RODITELJA U OBRAZOVANJU DJECE

Svatko od nas uči i prima informacije na svoj, jedinstven način. Svijest o tome je jako važna. Kao i senzibiliziranje ljudi na tu temu. Time pozit...


POZNATI NJEMAČKI NEUROZNANSTVENIK: Pipi Duga Čarapa kao model kako bismo trebali odgajati dijete

POZNATI NJEMAČKI NEUROZNANSTVENIK: Pipi Duga Čarapa kao model kako bismo trebali odgajati dijete

Djeca uče samo kada se dobro osjećaju, a oduševljenje zbog novih otkrića i spoznaja potiče daljnji razvoj mozga, kaže poznati njemački neuroz...


Čarobni trokut čitanja

Čarobni trokut čitanja

Sa svih strana čujemo kuknjavu kako ljudi sve manje i neradije čitaju knjige, kako su neki atraktivniji mediji odvukli i zarobili njihovu pozor...