Teškoće u čitanju i pisanju

Teškoće u čitanju i pisanju

Kada djetetova bilježnica zove: „Upomoć!“
Približno 25 posto osnovaca danas ima teškoće u čitanju i pisanju. Ta nam činjenica govori da četvrtina dječje populacije ne vlada svojim materinskim jezikom! Još više rastužuje spoznaja da teškoće u čitanju i pisanju, nastale još u osnovnoj školi, ostaju prisutne tijekom cijelog života. Poslije mature, pa čak i nakon završenih studija, mnogi ljudi i dalje griješe u pisanju i ne znaju se pismeno izražavati. Nemoguće je pomiriti se s takvom situacijom. Pokušajmo izdvojiti nekoliko osnovnih i učestalih problema:

-  neoblikovanost slike slova i slike riječi, propuštanje i miješanje slova i slogova;

-  nečitak rukopis;

-  nepoznavanje osnova pravopisa i mnogo pravopisnih pogrješaka;

-  nesklad između poznavanja pravopisnih pravila i stvarnog pisanja, odnosno nesposobnost primjene pravila u procesu pisanja;

-  nesposobnost sastavljanja smislenih i logičnih tekstova;

-  odsutnost ljubavi ili čak mržnja prema čitanju;

-  negativan stav prema satovima materinskog jezika.

Događa se da dijete s urednim sluhom, vidom i inteligencijom ne može ovladati pravilnim pisanjem zbog nezrelosti dijelova mozga odgovornih za motoričku funkciju ruku, slušnu pažnju i vizualno-prostornu orijentaciju. Upravo to i postaje najčešći razlog niske razine pismenosti, lošeg rukopisa i, posljedično, neprimjerenog ponašanja na nastavi.

Igrama i vježbama opisanima knjizi Pišem bez pogrješaka stručnjaci iz Znanstveno-istraživačkog centra neuropsihologije pomažu riješiti pet najčešćih problema u pisanju:


Problem 1: propuštanje slova u riječima
Problem 2: zamjena slova u pisanju
Problem 3: ne mogu zapamtiti kako se pišu riječi
Problem 4: ne znam primijeniti pravila
Problem 5: Ne znam opisivati, prepričavati i izlagati svoje misli

Više pročitajte u knjizi: PIŠEM BEZ POGRJEŠAKA
Teškoće u čitanju i pisanju

Kako pohvala utječe na dječji razvoj

Kako pohvala utječe na dječji razvoj

Što je pozitivna povratna informacija? Pozitivna povratna informacija intuitivno se čini kao neupitno pozitivan način komunikaci...


Nogometna škola života: Što djeca mogu naučiti od Vatrenih

Nogometna škola života: Što djeca mogu naučiti od Vatrenih

Proteklih tjedana, a posebno posljednjih nekoliko dana, cijela Hrvatska živi nogometnu priču. Djeca nam dolaze u dresovima, pričaju o nogometu...


Noam Chomsky: O štetnosti ocjenjivanja i rangiranja učenika i nastavnika

Noam Chomsky: O štetnosti ocjenjivanja i rangiranja učenika i nastavnika

Sam sistem vrednovanja je potpuno umjetan. Nastavnici se ne rangiraju prema svojoj sposobnosti da pomognu djeci da ostvare svoje potencijale i is...


NOVA praktična edukacija dr. Rajovića u Osijeku: Funkcionalno razmišljanje i znanje kao prioritet 21. stoljeća

NOVA praktična edukacija dr. Rajovića u Osijeku: Funkcionalno razmišljanje i znanje kao prioritet 21. stoljeća

U studenome 2018. vas pozivamo na novu praktičnu edukaciju dr., Rajovića koja će se održati u Osijeku i Zagrebu. Igra je učenje - u...


Jednostavni savjeti za lakše usvajanje znanja

Jednostavni savjeti za lakše usvajanje znanja

U posljednje je vrijeme praksa pokazala da raste broj djece koja teže usvajanju znanja. To je slučaj čak i s djecom nižih razreda osnovne &sc...


Intervju Irena Orlović: Pretjerano izlaganje tabletima i kompjutorima negativno utječe na razvoj dječjeg mozga

Intervju Irena Orlović: Pretjerano izlaganje tabletima i kompjutorima negativno utječe na razvoj dječjeg mozga

I dalje u našim školama ne činimo ništa za razvoj dječjih potencijala. Svu djecu trpamo u isti kalup i očekujemo od svih ...