SVAKO JE DIJETE DAROVITO, a na nama je da prepoznamo tu darovitost

SVAKO JE DIJETE DAROVITO, a na nama je da prepoznamo tu darovitost

 

Knjiga Svako je dijete darovito donosi dokaze zašto je nužna radikalna promjena u shvaćanju odgoja i školovanja.
Naš zastarjeli školski sustav šteti djeci i cijeloj zajednici, smatraju njemački autori, istaknuti znanstvenik, neurobiolog Gerald Hüther i novinar Uli Hauser.  


Roditelji i škole čine sve da bi poticali sposobnosti djece. Pa ipak, zato što nam se obrazovni sustav temelji gotovo isključivo na prenošenju znanja i na postignućima, imamo odlične učenike i studente koji se u poslovnome svijetu pretvaraju u gubitnike. A na tom putu gubimo brojne neiskorištene i frustrirane talente.
Tko želi postati liječnik, u našemu školskom sustavu mora biti dobar matematičar, ali ne mora uz to biti i empatičan.


Trenutačno poimanje darovitosti i 'inteligencije' nije samo pogrešno već je i vrlo opasno.


Na avanturu pisanja ove knjige autore je potaknulo snažno iskustvo boravka u prirodi s djecom koje je društvo stigmatiziralo zbog dijagnoze ADHD-a i proglasilo ih 'problematičnima'. Nakon samo mjesec dana terapeutskog rada na osnaživanju osjećaja zajedništva, timskog rada i empatije, djeca su  pokazala izvanredan napredak u ponašanju i do izražaja je došla njihova darovitost.


Hüther, koji se već više od 20 godina bavi proučavanjem neurobioloških okolnosti ranog razvoja te poticanjem dječje kreativnosti, zapitao se kako bi izgledalo kad bi odrasli ljudi ponovno mogli sagledati svijet iz perspektive djeteta?


Moramo prestati stvarati pritisak i stres već u djetinjstvu, tvrde autori. Uostalom, neuroznanost je odavno  dokazala: svako je dijete darovito, a na nama je da to prepoznamo i djelujemo u skladu s tim.


Stoga autori opisuju koje su darovitosti urođene i kako se razvija dječji mozak. Pokazuju da naš odgoj te aspekte gotovo uopće ne uzima u obzir i zahtijevaju radikalnu promjenu stava kako bi sva djeca posve razvila svoje potencijale.


"Uvjereni smo da djeca danas prebrzo odrastaju i ne pronalaze pritom vremena za prave korake, za pravi redoslijed. Uvjereni smo da nedostaje strpljenja i smislenih zadataka, zajednica punih potpore i uzora koji ohrabruju. Djeca, glava punih slika, gotovo da više i nisu u stanju stjecati vlastita iskustva i ići vlastitim putovima jer gotovo sve konzumiraju u zgotovljenom obliku.

Što bi moglo postati od njih kada bismo ih prestali gurati u betonske zidove naših vrednovanja i predodžaba, kada ih ne bismo žrtvovali svome zastarjelom konceptu darovitosti, koji potječe iz prošloga stoljeća i baš ničime nije opravdan. Taj je koncept doveo do toga da nam školski sustav nalikuje postrojenju za sortiranje zrna graška – previše zrna jednostavno propadne kroz rupice", zaključuju autori.

Svako je dijete darovito

 

 

 

 

Više pročitajte u knjizi: SVAKO JE DIJETE DAROVITO
SVAKO JE DIJETE DAROVITO, a na nama je da prepoznamo tu darovitost

Noam Chomsky: O štetnosti ocjenjivanja i rangiranja učenika i nastavnika

Noam Chomsky: O štetnosti ocjenjivanja i rangiranja učenika i nastavnika

Sam sistem vrednovanja je potpuno umjetan. Nastavnici se ne rangiraju prema svojoj sposobnosti da pomognu djeci da ostvare svoje potencijale i is...


Čemu nas japanske škole mogu naučiti o odgoju kompetentne djece

Čemu nas japanske škole mogu naučiti o odgoju kompetentne djece

Danas je većina zapadnjačke djece jedna razmažena gomila. Roditelji im pišu domaću zadaću, traže bolje ocjene od učitelja i osloba...


Mozak je ovisan o ranoj stimulaciji

Mozak je ovisan o ranoj stimulaciji

Irena Orlović Istraživanja su pokazala da se mozak najintenzivnije razvija u prvih sedam godina djetetova života, a znanstvenici smatraju da je to ...


Prijavnica za NOVO predavanje dr. Ranka Rajovića u Zagrebu 22. ožujka 2016.

Prijavnica za NOVO predavanje dr. Ranka Rajovića u Zagrebu 22. ožujka 2016.

Ovo je predavanje trenutačno popunjeno. Budući da postoji mogućnost otvaranja slobodnih mjesta za predavanje u 18.30 ispunite predbilježbu OV...


Priprema djece za školu

Priprema djece za školu

Iako većina roditelja, kao što je već spomenuto, podrazumijeva kako bi priprema za školu trebala obuhvaćati učenje čitanja, pisanja, računanj...


Formiranje identiteta tijekom adolescencije

Formiranje identiteta tijekom adolescencije

Prema teoriji psihosocijalnog razvoja Erika Eriksona, psihologa i psihoanalitičara, razvoj čovjeka odvija se tijekom cijeloga života i to kroz osam...