SVAKO JE DIJETE DAROVITO, a na nama je da prepoznamo tu darovitost

SVAKO JE DIJETE DAROVITO, a na nama je da prepoznamo tu darovitost

 

Knjiga Svako je dijete darovito donosi dokaze zašto je nužna radikalna promjena u shvaćanju odgoja i školovanja.
Naš zastarjeli školski sustav šteti djeci i cijeloj zajednici, smatraju njemački autori, istaknuti znanstvenik, neurobiolog Gerald Hüther i novinar Uli Hauser.  


Roditelji i škole čine sve da bi poticali sposobnosti djece. Pa ipak, zato što nam se obrazovni sustav temelji gotovo isključivo na prenošenju znanja i na postignućima, imamo odlične učenike i studente koji se u poslovnome svijetu pretvaraju u gubitnike. A na tom putu gubimo brojne neiskorištene i frustrirane talente.
Tko želi postati liječnik, u našemu školskom sustavu mora biti dobar matematičar, ali ne mora uz to biti i empatičan.


Trenutačno poimanje darovitosti i 'inteligencije' nije samo pogrešno već je i vrlo opasno.


Na avanturu pisanja ove knjige autore je potaknulo snažno iskustvo boravka u prirodi s djecom koje je društvo stigmatiziralo zbog dijagnoze ADHD-a i proglasilo ih 'problematičnima'. Nakon samo mjesec dana terapeutskog rada na osnaživanju osjećaja zajedništva, timskog rada i empatije, djeca su  pokazala izvanredan napredak u ponašanju i do izražaja je došla njihova darovitost.


Hüther, koji se već više od 20 godina bavi proučavanjem neurobioloških okolnosti ranog razvoja te poticanjem dječje kreativnosti, zapitao se kako bi izgledalo kad bi odrasli ljudi ponovno mogli sagledati svijet iz perspektive djeteta?


Moramo prestati stvarati pritisak i stres već u djetinjstvu, tvrde autori. Uostalom, neuroznanost je odavno  dokazala: svako je dijete darovito, a na nama je da to prepoznamo i djelujemo u skladu s tim.


Stoga autori opisuju koje su darovitosti urođene i kako se razvija dječji mozak. Pokazuju da naš odgoj te aspekte gotovo uopće ne uzima u obzir i zahtijevaju radikalnu promjenu stava kako bi sva djeca posve razvila svoje potencijale.


"Uvjereni smo da djeca danas prebrzo odrastaju i ne pronalaze pritom vremena za prave korake, za pravi redoslijed. Uvjereni smo da nedostaje strpljenja i smislenih zadataka, zajednica punih potpore i uzora koji ohrabruju. Djeca, glava punih slika, gotovo da više i nisu u stanju stjecati vlastita iskustva i ići vlastitim putovima jer gotovo sve konzumiraju u zgotovljenom obliku.

Što bi moglo postati od njih kada bismo ih prestali gurati u betonske zidove naših vrednovanja i predodžaba, kada ih ne bismo žrtvovali svome zastarjelom konceptu darovitosti, koji potječe iz prošloga stoljeća i baš ničime nije opravdan. Taj je koncept doveo do toga da nam školski sustav nalikuje postrojenju za sortiranje zrna graška – previše zrna jednostavno propadne kroz rupice", zaključuju autori.

Svako je dijete darovito

 

 

 

 

Više pročitajte u knjizi: SVAKO JE DIJETE DAROVITO
SVAKO JE DIJETE DAROVITO, a na nama je da prepoznamo tu darovitost

Kako da školska godina ne postane noćna mora

Kako da školska godina ne postane noćna mora

Početak školske godine za mnoge roditelje predstavlja pravu noćnu moru, pogotovo kada dijete prvi put kreće u školu. Osim nabave...


UTJECAJ I VAŽNOST RODITELJA U OBRAZOVANJU DJECE

UTJECAJ I VAŽNOST RODITELJA U OBRAZOVANJU DJECE

Svatko od nas uči i prima informacije na svoj, jedinstven način. Svijest o tome je jako važna. Kao i senzibiliziranje ljudi na tu temu. Time pozit...


Dr. Ranko Rajović je dobitnik prestižne nagrade za intelektualni doprinos društvu

Dr. Ranko Rajović je dobitnik prestižne nagrade za intelektualni doprinos društvu

Dr. Ranko Rajović, autor NTC programa, je ovogodišnji dobitnik prestižne međunarodne „Nagrade za intelektualni doprinos društvu...


Safari duha - Kako razvijati djetetovu ustrajnost

Safari duha - Kako razvijati djetetovu ustrajnost

Ustrajnost Jedan je otac bio šokiran kad je pregledao učeničku knjižicu svoga sina, jer sudeći prema ocjenama u knjižici bilo je jasno ...


Učenica I. srednje otvorenim pismom oštro odgovorila #ijasamfranjo prosvjednicima

Učenica I. srednje otvorenim pismom oštro odgovorila #ijasamfranjo prosvjednicima

Učenica prvog razreda Turističke gimnazije u Vinkovcima Ana Novosel, odlučila je dati jednu novu perspektivu na temu nasilja u školama ...


Godi Keller: Česti ispiti narušavaju samopouzdanje, a to je gore nego loše ocjene

Godi Keller: Česti ispiti narušavaju samopouzdanje, a to je gore nego loše ocjene

Za njega kažu da ne podučava već - inspirira. Godi Keller norveški je pedagog koji je nekad radio s djecom, danas puno više s od...