Škarice - alat za razvoj fine motorike

Škarice - alat za razvoj fine motorike

 

Iako to nitko ne bi pomislio, najveći su neprijatelj „države” zvane 1.b – škarice! Škarice su naprava za rezanje papira, plastike... Imamo i škarice za rezanje noktiju.

 

Postoji puno različitih vrsta škarica, ali pisat ću o onima koje upotrebljavamo u školi. U mojem je razredu najviše škarica koje imaju zaštitu: tup, zaobljen vrh. Budući da su kratke, njima se može odrezati (bolje rečeno potrgati) otprilike 2 cm papira.

 

Moje učenike to jako muči. Naime, trude se napraviti ono što od njih tražim, ali s pomoću tih škarica jednostavno ne mogu. Bez obzira na dobru volju, ne uspijevaju izrezati, na primjer, pravokutnik, a o krugu mogu samo sanjati.

 

 

 

Nekoliko je razloga neuspjeha u rezanju škaricama:

  • učenici novih generacija nemaju razvijenu finu motoriku, a rezanje škaricama jedna je od najvažnijih vještina koje obuhvaća fina motorika

​​

  • roditelji učenika koji žele upotrebljavati škarice previše se zaštitnički odnose prema svojoj djeci, pa im zbog silne ljubavi i brige namjerno kupuju tupe škarice, zaobljena vrha (da se djeca ne bi porezala ili ubola), i kratke (jer misle da ne bi trebala puno rezati)

​​

  • kvaliteta škarica zaista je upitna, nekima od njih ne može se baš ništa prerezati.

 

Svemu tome možemo dodati još jedan razlog – neki učenici do polaska u školu režu rijetko, a neki ne režu baš nikada jer provode vrijeme pred računalom. Malo se njih igra u vrtu tako da veže ili reže neki konopac.

 

 

 

Imamo mi još neprijatelja u radu –  neprijatelj broj dva je bojenje

Učenicima je najveći problem mirno sjediti 5-7 minuta i bojiti. Nove generacije radije će pošarati neki lik nego ga obojiti.

Za to krivim predškolske aktivnosti u kojima se bilo koji oblik rada naziva kreativnošću, pa čak i šaranje. Vrlo se često borim protiv argumenata poput ovog: „Za njega su u vrtiću rekli da je nadaren.” Kad pitam na koje se područje to odnosilo, najčešće kažu da je riječ o crtanju.

Nažalost, u našem se razredu ne crta prema predlošcima, stoga tu nestaje vrtićka kreativnost, a ja postajem, kako kažu roditelji, ona koja puno traži.

 

Slušajući mnoge svoje kolegice i njihove probleme, ipak mogu zaključiti da radim u divnom razredu. Svi su naši problemi neznatni, riješit ćemo ih korak po korak, znam da smo na dobrom putu.

 

Preuzeto sa skolskiportal.hr



Bez motivacije, učenje je mučenje

Bez motivacije, učenje je mučenje

Iako je danas nekako sve izraženiji trend usmjeravanja na akademske vještine, i to još u ranoj predškolskoj dobi, za uspješno školovanje, važ...


Dr. Ranko Rajović: Funkcionalno razmišljanje i znanje kao prioritet 21. stoljeća, prosinac, Split

Dr. Ranko Rajović: Funkcionalno razmišljanje i znanje kao prioritet 21. stoljeća, prosinac, Split

Pridružite nam se u prosincu na edukaciji dr. Ranka Rajovića u Splitu! Edukacija je namijenjena roditeljima, odgojiteljima, učiteljima i drug...


Godi Keller: Česti ispiti narušavaju samopouzdanje, a to je gore nego loše ocjene

Godi Keller: Česti ispiti narušavaju samopouzdanje, a to je gore nego loše ocjene

Za njega kažu da ne podučava već - inspirira. Godi Keller norveški je pedagog koji je nekad radio s djecom, danas puno više s od...


4 stvari koje tinejdžeri stvarno trebaju od svojih roditelja

4 stvari koje tinejdžeri stvarno trebaju od svojih roditelja

Tijekom tinejdžerskih godina, roditelji i tinejdžeri postali su toliko zauzeti da se njihova komunikacija odvija možda još jedino u b...


Jung: Cilj škole nije napuniti dječje glave znanjem, već od djece napraviti ljude

Jung: Cilj škole nije napuniti dječje glave znanjem, već od djece napraviti ljude

Ako je odnos između učitelja i djeteta dobar, onda je skoro pa nevažno koje pedagoške metode učitelj koristi ili odgovaraju li one naj...


Osjećaj smisla – drugi čarobni sastojak formule za učenje

Osjećaj smisla – drugi čarobni sastojak formule za učenje

Mnogim se učenicima u početku činilo da su i štrajk učitelja i zatvaranje škola zbog virusa – dobra fora. Sad, međutim, ...