Roditelji, a ne učitelji, trebaju naučiti djecu da budu dobri ljudi

Roditelji, a ne učitelji, trebaju naučiti djecu da budu dobri ljudi

 

Veliki sam obožavatelj učitelja. I ja sam jedan od njih. I moja žena. Ali, govoreći kao roditelj, mi općenito od učitelja tražimo stvari za koje bismo se trebali sami pobrinuti.

 

Iako učitelji rado pomažu u razvoju djeteta, nije njihov posao poučavati djecu da budu dobri građani. Oni trebaju biti korisnici našega dobrog odgoja, jer mi učimo svoju djecu da budu dobra.

 

Učitelji nisu dužni učiti moju djecu da kažu „molim” i „hvala”. Učitelji trebaju imati koristi od toga što sam ja svoju djecu već naučio bontonu.

 

Oni ne bi trebali učiti moju djecu da ne budu nasilnici. Moj je posao naučiti djecu da ne budu nasilnici i da ne zlostavljaju drugu djecu. Učitelji bi trebali biti korisnici činjenice da sam ih ja naučio da budu ljubazna i obzirna.

 

Učitelji ne bi trebali učiti moju djecu poštivati autoritete. Oni trebaju uživati u tome što smo moja supruga i ja to već učinili. Kada učiteljica zamoli mog sina da nešto učini, on treba znati da mora reći: „Da, učiteljice.”

 

Učitelji ne bi trebali poučavati moju kćer opasnostima na društvenim mrežama. Nisu oni kupili mom djetetu iPhone u 12. godini i očekivali od nje da bude svjesna odgovornosti koja dolazi s time. Učitelj treba uživati blagodati činjenice da sam ja već naučio svoju kćer da su Facebook, Instagram, Snapchat i drugo plodno tlo za nasilnike i zlostavljače.

 

Učitelji ne bi trebali učiti mog sina higijeni. Oni trebaju imati koristi od toga što sam ga ja već naučio da se redovito tušira, koristi se dezodoransom i nosi čistu odjeću.

 

Učitelji ne bi trebali učiti moju djecu da nisu jedini na svijetu. Da se svijet ne okreće oko njih. Da njihove riječi imaju težinu, a njihova djela posljedice. Da će ih lijepa riječ odvesti dalje nego laž ili pokvarenost. Da je u redu katkad šutjeti. Da držanje mobitela u ormariću za vrijeme nastave ne boli. Da ne znaju koliko su sretni što imaju priliku ići u školu u kojoj ima pitke vode, hrane i učitelja kojima je stalo do njih i koji žele vidjeti njihov uspjeh.

 

Kad se zapitamo zašto Johnny još nije naučio čitati i pisati, pokušajte shvatiti nešto: ako ga moramo naučiti sve gore navedeno, onda nam ne preostaje mnogo vremena da ga poučavamo čitanju i pisanju.

Od učitelja ne bi trebalo očekivati da poučavaju djecu svim gore navedenim stvarima. Učitelji trebaju biti korisnici činjenice da smo ih ja i moja supruga već svemu tome naučili. Mi roditelji trebamo odraditi bolji posao šaljući u školu djecu koja su spremna učiti školske, a ne životne lekcije.

 

Ali i ja kao roditelj često ne uspijem u svojim roditeljskim dužnostima. Kada se to i dogodi, utješim se činjenicom da postoje posvećeni učitelji koji će, unatoč svemu, ipak odvojiti vrijeme kako bi podsjetili moje dijete da kaže „molim” i „hvala”, upozorili ga na zamke društvenih mreža, savjetovali o osobnoj higijeni i poučili ih da budu bolji ljudi.

 

Autor: Thomas Fuller 

Preuzeto sa skolskiportal.hr

Više pročitajte u knjizi: IQ DJETETA - BRIGA RODITELJA - NTC sustav učenja
Roditelji, a ne učitelji, trebaju naučiti djecu da budu dobri ljudi

Oluja u tinejdžerskom mozgu

Oluja u tinejdžerskom mozgu

Osjećate li je kako tutnji? Sve je bliže, sve je snažnija... To je oluja koje nema u vremenskoj prognozi. Dogodi li vam se često da vam ...


Zbog 5.0 djeca s paničnim napadima na psihijatriji!

Zbog 5.0 djeca s paničnim napadima na psihijatriji!

“Maturanti pucaju po šavovima”, upozorava psihijatrica. Evo, kreću vijesti o đacima koji bljuju i završavaju na ...


Zašto se roditelji ne znaju nositi s djetetovim lošim ocjenama i u čemu griješe

Zašto se roditelji ne znaju nositi s djetetovim lošim ocjenama i u čemu griješe

Zahtjevi koji se nađu pred djecom tijekom njihova obrazovanja iz godine u godinu sve su veći, gradivo obimnije, a svakodnevne obveze sve naporn...


Zašto škola toliko umara djecu?

Zašto škola toliko umara djecu?

Škola je veliki teret za djecu. No što točno treba smatrati sastavnim dijelom tog opterećenja – broj sati, domaću zadaću,...


Dr. Ranko Rajović: Funkcionalno razmišljanje i znanje kao prioritet 21. stoljeća, svibanj, Zagreb

Dr. Ranko Rajović: Funkcionalno razmišljanje i znanje kao prioritet 21. stoljeća, svibanj, Zagreb

Pridružite nam se u svibnju na edukaciji dr. Ranka Rajovića u Zagrebu! Edukacija je namijenjena roditeljima, odgojiteljima, učiteljima i drug...


Treba li nagraditi dijete za uspjeh na kraju školske godine?

Treba li nagraditi dijete za uspjeh na kraju školske godine?

Je li vam se ikada dogodilo da ste se za nešto jako trudili, uspjeli i potom samo mahnuli rukom na taj uspjeh? Jeste li ikada umanjili svo...