Ovisnost o internetu umanjuje motivaciju za učenjem i uzrokuje lošije rezultate

Ovisnost o internetu umanjuje motivaciju za učenjem i uzrokuje lošije rezultate

 

Istraživanje provedeno na Sveučilištu Swansea u Walesu i Sveučilištu u Milanu pokazalo je da su studenti koji se pretjerano koriste digitalnom tehnologijom manje motivirani za učenje te da teže podnose ispitivanje.

Stanje će dodatno pogoršati pojačan osjećaj usamljenosti koji je obično rezultat uporabe digitalne tehnologije. 

U studiji je sudjelovalo 285 studenata, a ispitivano je koliko se učestalo koriste digitalnom tehnologijom, kakve su njihove vještine učenja i motivacija te kolika je razina tjeskobe i usamljenosti. Studija je otkrila negativan odnos između ovisnosti internetom i motivacije za učenjem. Studenti koji su ovisni o internetu također su izvijestili da im je teže produktivno organizirati svoje učenje te su bili tjeskobniji radi nadolazećih testova.

Studija je također otkrila da postoji povezanost između ovisnost o internetu i usamljenosti, što dodatno otežava učenje.

Profesor Phil REED sa Sveučilišta Swansea je rekao: „Ovi rezultati sugeriraju da studenti koji su ovisni o internetu imaju smanjenu motivaciju za učenjem, što rezultira lošijom akademskom uspješnošću.”

Otprilike 25 posto studenata izvijestilo je da provodi više od četiri sata dnevno na internetu, a ostali sudionici između jednog i tri sata dnevno. Glavni su razlozi korištenja internetom bili provođenje vremena na društvenim mrežama (40 posto) te traženje informacija (30 posto).

Profesor Roberto TRUZOLI sa Sveučilišta u Milanu rekao je: „Ovisnost o internetu pokazala se štetnom za niz sposobnosti poput kontrole impulsa, planiranja te osjetljivosti na nagrade. Manjak sposobnosti u ovim područjima može otežati učenje.”

Studija također sugerira da usamljenost utječe na pozitivno mišljenje o studiranju i visokom obrazovanju. Slabija društvena interakcija koja je povezana s ovisnošću o internetu povećava usamljenost te utječe na nedostatak motivacije za studiranjem i akademskim životom.

Profesor Reed je dodao: „Prije nego što nastavimo s digitalizacijom našega akademskog okruženja, moramo stati i razmisliti o tome hoće li to zaista polučiti željene rezultate. Ova bi strategija mogla donijeti određena poboljšanja, ali ona također sadrži rizike koji još uvijek nisu potpuno procijenjeni.”

 

Preneseno sa Školskog portala

 

 

Više pročitajte u knjizi: OLUJA U MOZGU - Snaga i svrha tinejdžerskog mozga
Ovisnost o internetu umanjuje motivaciju za učenjem i uzrokuje lošije rezultate

UTJECAJ I VAŽNOST RODITELJA U OBRAZOVANJU DJECE

UTJECAJ I VAŽNOST RODITELJA U OBRAZOVANJU DJECE

Svatko od nas uči i prima informacije na svoj, jedinstven način. Svijest o tome je jako važna. Kao i senzibiliziranje ljudi na tu temu. Time pozit...


ZAŠTO SU IRCI USPJEŠNIJI OD NAS? Hrvatica iz Dublina razotkriva jedan veliki problem hrvatskog obrazovanja

ZAŠTO SU IRCI USPJEŠNIJI OD NAS? Hrvatica iz Dublina razotkriva jedan veliki problem hrvatskog obrazovanja

O hrvatskom školstvu posljednjih se godina jako puno piše i govori, uspoređuje ga se sa školstvom uspješnih europski...


Priprema djece za školu

Priprema djece za školu

Iako većina roditelja, kao što je već spomenuto, podrazumijeva kako bi priprema za školu trebala obuhvaćati učenje čitanja, pisanja, računanj...


Intervju Irena Orlović: Pretjerano izlaganje tabletima i kompjutorima negativno utječe na razvoj dječjeg mozga

Intervju Irena Orlović: Pretjerano izlaganje tabletima i kompjutorima negativno utječe na razvoj dječjeg mozga

I dalje u našim školama ne činimo ništa za razvoj dječjih potencijala. Svu djecu trpamo u isti kalup i očekujemo od svih ...


Učenica I. srednje otvorenim pismom oštro odgovorila #ijasamfranjo prosvjednicima

Učenica I. srednje otvorenim pismom oštro odgovorila #ijasamfranjo prosvjednicima

Učenica prvog razreda Turističke gimnazije u Vinkovcima Ana Novosel, odlučila je dati jednu novu perspektivu na temu nasilja u školama ...


Kakva je uloga roditelja i što sve utječe na formiranje identiteta adolescenta

Kakva je uloga roditelja i što sve utječe na formiranje identiteta adolescenta

Djeca u tinejdžerskoj dobi i adolescenciji provode sve manje vremena s roditeljima, a sve više s vršnjacima. No, unatoč tome roditelji im, svojim...