Može li učenje biti igra - bilješke s predavanja Ranka Rajovića

Može li učenje biti igra - bilješke s predavanja Ranka Rajovića

 


Ranka Rajovića upoznao sam prije desetak godina. Još tada je njegovo izlaganje o asocijativnom učenju i učenju orijentiranom na mišljenje, privuklo moju pažnju. Slušajući ga, upotpunio sam svoja teorijska znanja i iskustva o funkcionalnom znanju koje se gradi kroz povezivanje asocijacija. Njegovo izlaganje na Konferenciji najboljih edukatora Srbije na temu “Da li učenje može da bude igra?”, nije prošlo s manje uzbuđenja i znatiželje. Iako sam mnoge stvari slušao i prije, ne mogu odoljeti a da ovaj put ne podijelim s vama ono što sam čuo.

 

Svjedoci smo i sami da su djeca, iz generacije u generaciju, sve slabija kada su u pitanju motoričke radnje, oskudniji im je rječnik, siromašnije opće znanje. Dijete koje ne skače neće znati matematiku. Živa bića koja se ne kreću nemaju neurone. 
Najvažniji predmeti u mlađim razredima jesu tjelesna, glazbena i likovna kultura.


Učitelji su najvažniji, ali samo oni koji imaju dara za taj posao. Učitelji su odgovorni za budućnost djeteta – da ga pripreme za zanimanja u kojima će morati razmišljati! Za učitelja je najvažnije kako osmisliti pitanje koje će dijete potaknuti na razmišljanje. Pravo pitanje je: Kako aktivirati misaone procese kod djece? Kako ih naučiti da povezuju ono što znaju? Kako im pomoći da stvore operativnost u mislima…


Okruženje se mijenja, a mi ne mijenjamo ništa. 
Vrtići, škole i roditelji trebaju biti spremni mijenjati se!


Jedini motiv za dijete je igra! Igrom se prave nove sinapse sve do 12. godine. MOZAK SE RAZVIJA KROZ IGRU! Kada su u konfliktu sa školom, mlađa djeca beže u toalet, a starija bježe iz škole. MOZAK POD STRESOM NE MOŽE POKAZATI ŠTO ZNA… Mozak pod stresom kaže: BJEŽI, SPAŠAVAJ SE!


A kada je dijete razdragano, onda je spremno i da uči. Kapacitet za učenje je neograničen, međutim učenje napamet je ograničeno! Učitelj treba PLESATI, PJEVATI, IGRATI SE, SMIJATI… da bi djecu naučio misliti!


Mozak brzo zaboravlja sadržaj koji treba reproducirati, on pamti slike, a najviše pamti asocijacije. Asocijacije mozak pamti istog trenutka! Asocijativne regije pokreću funkcionalna znanja. Kada razvijamo divergentno mišljenje i kreativnost, onda učimo djecu da M I S L E! Dobre metode i dobar edukator garantiraju uspeh /rezultat!


Autor: Dragan Kuveljić
Preneseno s dragankuveljic.rs

 

Više pročitajte u knjizi: IQ DJETETA - BRIGA RODITELJA - NTC sustav učenja
Može li učenje biti igra - bilješke s predavanja Ranka Rajovića

Želite s djecom razgovarati o osjećajima? Zajedno pogledajte ovaj film

Želite s djecom razgovarati o osjećajima? Zajedno pogledajte ovaj film

Redatelji Pete Docter i Ronnie Del Carmen u svom animiranom filmu ‘Izvrnuto obrnuto’ (Inside out) iz 2015. opisuju odrastanje djevoj...


Sve je više tužne djece

Sve je više tužne djece

Djeca su danas nekako tužna, što - kada malo bolje razmislim - nije ni čudno. Ona završavaju škole, misleći da se neće moći ...


Ima li vaše dijete profil na Facebooku?

Ima li vaše dijete profil na Facebooku?

Imati otvoren profil na Facebooku, jednoj od najpopularnijih društvenih mreža, danas je među djecom stvar prestiža i samo su se rijetki uspjel...


Kako jačati dječje samopouzdanje?

Kako jačati dječje samopouzdanje?

Često im govorite da ih volite onakvu kakva jesu. Dajte im do znanja da su posebni na svoj način. Pokažite im da ih volite kro...


Dr. Ranko Rajović: Funkcionalno razmišljanje i znanje kao prioritet 21. stoljeća, studeni, Zagreb

Dr. Ranko Rajović: Funkcionalno razmišljanje i znanje kao prioritet 21. stoljeća, studeni, Zagreb

Pridružite nam se u studenome na edukaciji dr. Ranka Rajovića u Zagrebu! Edukacija je namijenjena roditeljima, odgojiteljima, učiteljima i dr...


Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finski edukacijski sustav smatra se jednim od najboljih na svijetu. Na međunarodnim ljestvicama Finska je uvijek među prvih deset. Međutim, fi...