Može li učenje biti igra - bilješke s predavanja Ranka Rajovića

Može li učenje biti igra - bilješke s predavanja Ranka Rajovića

 


Ranka Rajovića upoznao sam prije desetak godina. Još tada je njegovo izlaganje o asocijativnom učenju i učenju orijentiranom na mišljenje, privuklo moju pažnju. Slušajući ga, upotpunio sam svoja teorijska znanja i iskustva o funkcionalnom znanju koje se gradi kroz povezivanje asocijacija. Njegovo izlaganje na Konferenciji najboljih edukatora Srbije na temu “Da li učenje može da bude igra?”, nije prošlo s manje uzbuđenja i znatiželje. Iako sam mnoge stvari slušao i prije, ne mogu odoljeti a da ovaj put ne podijelim s vama ono što sam čuo.

 

Svjedoci smo i sami da su djeca, iz generacije u generaciju, sve slabija kada su u pitanju motoričke radnje, oskudniji im je rječnik, siromašnije opće znanje. Dijete koje ne skače neće znati matematiku. Živa bića koja se ne kreću nemaju neurone. 
Najvažniji predmeti u mlađim razredima jesu tjelesna, glazbena i likovna kultura.


Učitelji su najvažniji, ali samo oni koji imaju dara za taj posao. Učitelji su odgovorni za budućnost djeteta – da ga pripreme za zanimanja u kojima će morati razmišljati! Za učitelja je najvažnije kako osmisliti pitanje koje će dijete potaknuti na razmišljanje. Pravo pitanje je: Kako aktivirati misaone procese kod djece? Kako ih naučiti da povezuju ono što znaju? Kako im pomoći da stvore operativnost u mislima…


Okruženje se mijenja, a mi ne mijenjamo ništa. 
Vrtići, škole i roditelji trebaju biti spremni mijenjati se!


Jedini motiv za dijete je igra! Igrom se prave nove sinapse sve do 12. godine. MOZAK SE RAZVIJA KROZ IGRU! Kada su u konfliktu sa školom, mlađa djeca beže u toalet, a starija bježe iz škole. MOZAK POD STRESOM NE MOŽE POKAZATI ŠTO ZNA… Mozak pod stresom kaže: BJEŽI, SPAŠAVAJ SE!


A kada je dijete razdragano, onda je spremno i da uči. Kapacitet za učenje je neograničen, međutim učenje napamet je ograničeno! Učitelj treba PLESATI, PJEVATI, IGRATI SE, SMIJATI… da bi djecu naučio misliti!


Mozak brzo zaboravlja sadržaj koji treba reproducirati, on pamti slike, a najviše pamti asocijacije. Asocijacije mozak pamti istog trenutka! Asocijativne regije pokreću funkcionalna znanja. Kada razvijamo divergentno mišljenje i kreativnost, onda učimo djecu da M I S L E! Dobre metode i dobar edukator garantiraju uspeh /rezultat!


Autor: Dragan Kuveljić
Preneseno s dragankuveljic.rs

 

Više pročitajte u knjizi: IQ DJETETA - BRIGA RODITELJA - NTC sustav učenja
Može li učenje biti igra - bilješke s predavanja Ranka Rajovića

RAZVOJ EMOCIONALNE INTELIGENCIJE

RAZVOJ EMOCIONALNE INTELIGENCIJE

Vježbe za razvoj emocionalne inteligencije možete naručiti OVDJE Ako roditelji potiču svoju djecu da nauče kako se mogu umiriti kada su prepl...


Mladi koji odrastaju okruženi knjigama poboljšavaju svoje čitalačke, matematičke i tehnološke vještine

Mladi koji odrastaju okruženi knjigama poboljšavaju svoje čitalačke, matematičke i tehnološke vještine

Odrastao sam okružen knjigama i uvijek sam smatrao da sam od toga imao veliku korist. Stoga vodim računa o tome da djeca koja su dio mog život...


Darovi koje vaša djeca nikad neće zaboraviti

Darovi koje vaša djeca nikad neće zaboraviti

Darujete malo kad darujete ono što posjedujete. Kad darujete sebe, tek tad zaista darujete. – Kahlil Gibran Vrlo malo uspomena iz djetinjstva ...


Dr. Ranko Rajović održat će praktičnu edukaciju u Zagrebu 8. studenoga 2016.

Dr. Ranko Rajović održat će praktičnu edukaciju u Zagrebu 8. studenoga 2016.

OVDJE SE PRIJAVITE ZA EDUKACIJ U ZAGREBU OVDJE SE PRIJAVITE ZA EDUKACIJ U IVANIĆ-GRADU Zbog velikog interesa, u organizaciji izdavačke ku...


Godi Keller: Česti ispiti narušavaju samopouzdanje, a to je gore nego loše ocjene

Godi Keller: Česti ispiti narušavaju samopouzdanje, a to je gore nego loše ocjene

Za njega kažu da ne podučava već - inspirira. Godi Keller norveški je pedagog koji je nekad radio s djecom, danas puno više s od...


5 načina da osnažite svoje učenike

5 načina da osnažite svoje učenike

Ključ motivacije učenika svodi se na angažman. Don Haddad, nadzornik školskog okruga St. Vrain Valley u gradu Longmontu u Coloradu, raz...