Može li učenje biti igra - bilješke s predavanja Ranka Rajovića

Može li učenje biti igra - bilješke s predavanja Ranka Rajovića

 


Ranka Rajovića upoznao sam prije desetak godina. Još tada je njegovo izlaganje o asocijativnom učenju i učenju orijentiranom na mišljenje, privuklo moju pažnju. Slušajući ga, upotpunio sam svoja teorijska znanja i iskustva o funkcionalnom znanju koje se gradi kroz povezivanje asocijacija. Njegovo izlaganje na Konferenciji najboljih edukatora Srbije na temu “Da li učenje može da bude igra?”, nije prošlo s manje uzbuđenja i znatiželje. Iako sam mnoge stvari slušao i prije, ne mogu odoljeti a da ovaj put ne podijelim s vama ono što sam čuo.

 

Svjedoci smo i sami da su djeca, iz generacije u generaciju, sve slabija kada su u pitanju motoričke radnje, oskudniji im je rječnik, siromašnije opće znanje. Dijete koje ne skače neće znati matematiku. Živa bića koja se ne kreću nemaju neurone. 
Najvažniji predmeti u mlađim razredima jesu tjelesna, glazbena i likovna kultura.


Učitelji su najvažniji, ali samo oni koji imaju dara za taj posao. Učitelji su odgovorni za budućnost djeteta – da ga pripreme za zanimanja u kojima će morati razmišljati! Za učitelja je najvažnije kako osmisliti pitanje koje će dijete potaknuti na razmišljanje. Pravo pitanje je: Kako aktivirati misaone procese kod djece? Kako ih naučiti da povezuju ono što znaju? Kako im pomoći da stvore operativnost u mislima…


Okruženje se mijenja, a mi ne mijenjamo ništa. 
Vrtići, škole i roditelji trebaju biti spremni mijenjati se!


Jedini motiv za dijete je igra! Igrom se prave nove sinapse sve do 12. godine. MOZAK SE RAZVIJA KROZ IGRU! Kada su u konfliktu sa školom, mlađa djeca beže u toalet, a starija bježe iz škole. MOZAK POD STRESOM NE MOŽE POKAZATI ŠTO ZNA… Mozak pod stresom kaže: BJEŽI, SPAŠAVAJ SE!


A kada je dijete razdragano, onda je spremno i da uči. Kapacitet za učenje je neograničen, međutim učenje napamet je ograničeno! Učitelj treba PLESATI, PJEVATI, IGRATI SE, SMIJATI… da bi djecu naučio misliti!


Mozak brzo zaboravlja sadržaj koji treba reproducirati, on pamti slike, a najviše pamti asocijacije. Asocijacije mozak pamti istog trenutka! Asocijativne regije pokreću funkcionalna znanja. Kada razvijamo divergentno mišljenje i kreativnost, onda učimo djecu da M I S L E! Dobre metode i dobar edukator garantiraju uspeh /rezultat!


Autor: Dragan Kuveljić
Preneseno s dragankuveljic.rs

 

Više pročitajte u knjizi: IQ DJETETA - BRIGA RODITELJA - NTC sustav učenja
Može li učenje biti igra - bilješke s predavanja Ranka Rajovića

Lekcija hrvatske nogometne reprezentacije

Lekcija hrvatske nogometne reprezentacije

"Kada sam došao ovdje, prvog dana sam ja gurao igrače, ali sada oni guraju mene." Zlatko Dalić Jesu li profesori mate...


Razgovor o školstvu s Jesperom Juulom

Razgovor o školstvu s Jesperom Juulom

U razgovoru s Jesperom Juulom, koji je vodio Familylab, on govori o obrazovanju – temi kojom se bavi veći dio svog profesionalnog ži...


Intervju Irena Orlović: Pretjerano izlaganje tabletima i kompjutorima negativno utječe na razvoj dječjeg mozga

Intervju Irena Orlović: Pretjerano izlaganje tabletima i kompjutorima negativno utječe na razvoj dječjeg mozga

I dalje u našim školama ne činimo ništa za razvoj dječjih potencijala. Svu djecu trpamo u isti kalup i očekujemo od svih ...


Darovi koje vaša djeca nikad neće zaboraviti

Darovi koje vaša djeca nikad neće zaboraviti

Darujete malo kad darujete ono što posjedujete. Kad darujete sebe, tek tad zaista darujete. – Kahlil Gibran Vrlo malo uspomena iz djetinjstva ...


Sam svoj majstor: Kako isplanirati učenje za vrijeme online nastave?

Sam svoj majstor: Kako isplanirati učenje za vrijeme online nastave?

Veliki broj učenika i roditelja našao se u novoj situaciji. Gotovo preko noći djeca su izgubila svakodnevnu rutinu i strukturu koja se s...


Uloga roditelja u školskim obvezama djeteta

Uloga roditelja u školskim obvezama djeteta

Školske obveze su jedan od prvih razvojnih zadataka kojima djeca potvrđuju vlastitu sposobnost te se nerijetko školske ocjene smat...