Lekcija hrvatske nogometne reprezentacije

Lekcija hrvatske nogometne reprezentacije

 

"Kada sam došao ovdje, prvog dana sam ja gurao igrače, ali sada oni guraju mene."
Zlatko Dalić

 

Jesu li profesori matematike kompetentniji za rad u predmetnoj nastavi od učitelja razredne nastave s pojačanom matematikom? To je jednako tako besmisleno pitanje kao i pitanje jesu li muškarci bolji ljudi od žena.

Ima sjajnih profača matematike, ima sjajnih učitelja razredne nastave s pojačanom matematikom. Ali ima i onih kojima ni osnovni studij, ni pojačani program ne mogu pomoći da postanu dobri učitelji. Nije, naime, stvar samo u tvrdim znanjima.

 

Stvar je u vještini da pridobiješ učenika, motiviraš ga, pokreneš. U tomu da mu pokažeš da vjeruješ u njega, da uočiš i pohvališ trud koji je uložio, da ga potakneš da ne odustane kad zagusti i postane teško. Stvar je u tomu da ga naučiš vjerovati u sebe i sanjati velike ciljeve. U tome da ih naučiš uživati u igri učenja, istraživanja, razmišljanja, rješavanja problema, da probudiš u njima strast, da ih potakneš da preuzmu odgovornost za sebe i svoje učenje… I da ih nauči da pogreške nisu katastrofa i da jedna jedinica ne znači da su glupani i ljenčine, nego samo to da se nisu dovoljno potrudili, da JOŠ ne znaju… Ali da mogu naučiti, ispraviti pogreške i uspjeti u svemu što naume… ako se potrude.

 

Uopće me ne zanima nogomet. Ali ima jedna sjajna analogija koja me naprosto natjerala da napišem ovu kolumnu. Među komentarima nakon hrvatske nogometne pobjede nad Engleskom, jedan me doista  natjerao me da se zamislim. Onaj o ciljevima: da im cilj nije bio pobijediti protivnika u svojoj skupini pa, ako to uspije – ići dalje. Imali su puno veći cilj: osvojiti prvenstvo. Tu je ta analogija: petice su presitni ciljevi koji samo zaustavljaju učenike. Ne treba sanjati o peticama, treba sanjati o tome da se osvoji svijet i raditi na tome da se to ostvari. To je najvažnije lekcija koju samo dobar učitelj može naučiti svoje učenike!

Dobroga učitelja ne čini diploma koju ima. Dobar je učitelj onaj tko se raduje pomacima koje uočava kod svojih učenika, smije se s njima, plače s njima kad su tužni i svime što čini iskazuje svoju vjeru u njih, svoju podršku, ohrabrenje… Dobar učitelj je taj zbog kojeg se djeca raduju dolasku u školu i učenju. Dobar učitelj zna da učenika ne motiviramo činjenicama, nego emocijama.

Prividno sve to nema nikakve veze nema s matematikom, biologijom, informatikom, poviješću zar ne? Samo prividno! Sve činjenice koje djeca trebaju znati o bilo čemu, dostupne su im u udžbenicima, priručnicima, na internetu… Sve znanje im je ponuđeno na dlanu. Nije dobar učitelj onaj tko im sve to jako dobro prepričava, nego onaj tko ih uspije motivirati da za svim onim što im treba sami posegnu.

 

Hoće li učitelji razredne nastave s pojačanim predmetom moći predavati u predmetnoj nastavi ili neće, nije stvar njihove kompetentnosti. To je samo politička odluka s dugoročnim posljedicama koje će za mnoge bili bolne. Međutim, i nakon te političke odluke, dobri će učitelji i dalje ostati dobri učitelji, a oni loši i dalje će ostati – loši.

 

Preuzeto sa Školskog portala
Foto: Vedran Ćorluka (@corlukav05_14) • Instagram photos and videos



Dr. Ranko Rajović: Nove tehnologije su korisne, a mogu biti i opasne i štetne

Dr. Ranko Rajović: Nove tehnologije su korisne, a mogu biti i opasne i štetne

Školski portal zamolio je stručnjaka za rani razvoj inteligencije djece da komentira sveprisutnost informatičke tehnologije u na&sc...


Uz pomoć ove 3 strategije uspješni roditelji razvijaju radne navike kod djece

Uz pomoć ove 3 strategije uspješni roditelji razvijaju radne navike kod djece

Svaki roditelj želi znati kako odgojiti djecu koja će imati zdrave radne navike. No što moramo izbjeći kako bi u tome uspjeli? ...


Neil Gaiman: Zašto naša budućnost ovisi o knjižnicama, čitanju i sanjarenju

Neil Gaiman: Zašto naša budućnost ovisi o knjižnicama, čitanju i sanjarenju

Predavanje Neila Gaimana objavljeno u Guardianu izazvalo je iznimno veliku pažnju čitatelja. Zbog njegovog značaja i intrigantnosti izrečenih...


BRAIN GYM® - Priručnik za obitelj i edukatore

BRAIN GYM® - Priručnik za obitelj i edukatore

Sve je više djece koja ne mogu u potpunosti, s lakoćom i kvalitetno funkcionirati u ovome svijetu... Zabrinjava podatak da se svakim danom povećava...


Razgovor o školstvu s Jesperom Juulom

Razgovor o školstvu s Jesperom Juulom

U razgovoru s Jesperom Juulom, koji je vodio Familylab, on govori o obrazovanju – temi kojom se bavi veći dio svog profesionalnog ži...


Kako pomoći djetetu da s lakoćom savlada školske obveze?

Kako pomoći djetetu da s lakoćom savlada školske obveze?

Dijete od početka treba osposobljavati da bude samostalno u učenju i obavljanju školskih obveza. Ipak, ako naiđe na prepreku ili problem i ...