Dr. IQ - Razvoj mozga, učenje i razvoj funkcionalnog razmišljanja

Dr. IQ - Razvoj mozga, učenje i razvoj funkcionalnog razmišljanja

 

Roditelji pustite djecu da skaču, trče i vrte se jer se tako razvijaju sve regije mozga, poručuje dr. Ranko Rajović, autor NTC sustava učenja koje se zasniva na postizanju intelektualnih sposobnosti djece u predškolskoj i školskoj dobi.


Ovaj novosadski internist, dugogodišnji član Upravnog odbora svjetske Mense (najstarija i najveća organizacija koja okuplja ljude natprosječnog IQ-a) i predavač na nekoliko fakulteta u regiji, posljednjih je godina vrlo popularan među roditeljima, odgojiteljima, učiteljima i nastavnicima u Hrvatskoj. Njegova predavanja YouTubeu su vidjeli deseci tisuća ljudi, za gostovanja koja organizira izdavačka kuća Harfa iz Splita, u pravilu se traži ulaznica više.


„Već šest godina u Hrvatskoj držim predavanja o NTC učenju koje se najprije prihvatili vrtići u Dubrovniku, a zatim u Rijeci, Osijeku, Zagrebu, Zadru i drugim gradovima. Mensa Hrvatske dobila je akreditaciju za NTC učenje u Hrvatskoj pa svi vrtići u vašoj zemlji, koji to žele, mogu primjenjivati taj način rada s djecom“ priča mi Rajović (50) dok sjedimo u predvorju jednog zagrebačkog hotela.


Pred ekranom
I sam otac četvero djece, Ranko Rajović je NTC učenje osmislio povezujući spoznaje iz neurofiziologije sa svojim angažmanom u Mensinu Odboru za darovitu djecu čiji je predsjednik bio neko vrijeme.
„Naš program NTC učenja predstavlja primjenu neurofiziologije u pedagogiji. Radio sam to kao program za darovite, ali smo onda uvidjeli da se ta znanja mogu primijeniti i na ostalu djecu. Postoje tri faze NTC učenja: razvoj mozga, učenje i razvoj funkcionalnog razmišljanja“ pojasnio je Rajović koji ističe kako današnja djeca odrastaju posve drugačije nego generacije prije 20, 30 godina.


„Neka se današnji roditelji, ali i njihovi roditelji i bake i djedovi sjete kako smo bili u pokretu od jutra do mraka. Ljudi su fiziološki stvoreni kao bi se kretali, a u tom pokretu do 12. Godine mozak se neprestano razvija. Pritom se do pete godine stvori 50%, a do sedme 75% posto svih neuronskih sinapsi koje su ključ naših intelektualnih sposobnosti. Dakle, moramo se intenzivno kretati do pete, sedme i 12. godine. Zbog razvoja mozga, a naša djeca to ne rade“ Rekao je Rajović
Zatim se osvrnuo na ankete o tome koliko djeca dnevno provode vremena za ekranom TV-a, kompjutora, laptopa i smartphonea.


Radili smo veliku anketu u nekoliko europskih država. Pokazalo se da prosječno dijete u trećem i četvrtom razredu tijekom radnog dana gleda u ekran od dva do tri sata, a vikendom tri do pet sati. To znači da djeca za to vrijeme ili sjede ili leže i ne kreću se. Naravno, onda navečer nisu umorna i ne idu na spavanje na vrijeme. Djetetu je TV ili kompjutor zanimljiviji od škole : na ekranu se izmjenjuju stotine slika u sekundi, i to je snažna stimulacija za mozak. Kad dijete dođe u školu, njemu je sve sporo i dosadno. Nije stoga čudno što već u trećem i četvrtom razredu oko 30 posto djece ne voli školu ili ima otpor“ naglasio je Rajović

 

Izvor: Tanja Rudež, Jutarnji list



Igra je u improviziranju: Kamenčići, grančice, pijesak iliti ne trebaju vam plastične skupe igračke

Igra je u improviziranju: Kamenčići, grančice, pijesak iliti ne trebaju vam plastične skupe igračke

Maja nas podsjeća na ono što jako često zaboravljamo – najbolja zabava je u improvizaciji, prirodi i svemu onome što doista...


Oproštaj s vrtićem i priprema za školu

Oproštaj s vrtićem i priprema za školu

Spremnost za školu nije jedna izdvojena vještina, već kombinacija raznih vještina koje pridonose školskom uspjehu, a...


Igra rastresitim materijalima

Igra rastresitim materijalima

Igra rastresitim materijalima za razvoj djeteta izuzetno je vrijedna, a u suštini jednostavna za izradu. Igrom s rastresitim materijali...


ZAGREB: Kako komunikacijom i igrom jačati emocionalnu inteligenciju

ZAGREB: Kako komunikacijom i igrom jačati emocionalnu inteligenciju

Pozivamo vas da se prijavite na edukaciju o jačanju dječje emocionalne inteligencije komunikacijom i igrom, koja će se održati u Zagrebu u li...


ZAGREB: Kako komunicirati poput terapeuta i oblikovati zdrav mozak djeteta

ZAGREB: Kako komunicirati poput terapeuta i oblikovati zdrav mozak djeteta

"Kako komunicirati poput terapeuta i oblikovati zdrav mozak djeteta​" Kada: 8.3.2018. u 17.30 sati Gdje: Školska knjiga, M...


Zašto je osjećaj dosade u stvari koristan za vaše dijete?

Zašto je osjećaj dosade u stvari koristan za vaše dijete?

Osjećaj dosade može kod djece potaknuti kreativnost Dijete vam se požali da mu je dosadno…koja je vaša prva pomisao? Razmi&sc...