Djeca koja kreću u školu ne znaju komunicirati punim rečenicama

Djeca koja kreću u školu ne znaju komunicirati punim rečenicama

 

Više od četvrtine djece koja kreću u osnovnu školu ne zna komunicirati punim rečenicama, dok istodobno raste zabrinutost zbog količine vremena koje djeca provedu ispred ekrana, upozorenje je britanskog ministra obrazovanja Damiana Hindsa u svom govoru o društvenoj pokretljivosti. Na žalost, ništa bolje stanje nije ni u Hrvatskoj, unatoč činjenici da djeca u školu kreću i dvije godine kasnije nego mali Britanci.

 

"Više od četvrtine djece koja kreću u osnovnu školu ne zna komunicirati punim rečenicama, dok istodobno raste zabrinutost zbog količine vremena koje djeca provedu ispred ekrana", rekao je britanski ministar obrazovanja Damian HINDS u svom govoru o društvenoj pokretljivosti. Hinds smatra da bi tehnologija mogla pomoći roditeljima u ranom razvoju jezika njihove djece. Ministar obrazovanja također je obećao da će u deset godina prepoloviti broj djece koja nemaju potrebne vještine ranoga govora ili čitanja.

Statistički podaci pokazuju da 28 posto djece u dobi od četiri i pet godina ne zadovoljava razinu komunikacije i pismenosti koje se od njih očekuje.

"Skandalozno je da imamo djecu koja kreću u školu, a nisu sposobna komunicirati punim rečenicama niti čitati jednostavne riječi" – kaže Hinds. – "To je problematično. Naime, ako zaostajete od samog početka, teško ćete uhvatiti korak s ostalima. Vaši vas vršnjaci neće čekati, stoga se ovaj jaz samo produbljuje. To ima velik utjecaj na društvenu pokretljivost."

Dva je puta veća vjerojatnost da će četverogodišnjaci i stariji od njih s lošim vokabularom biti nezaposleni u dobi od 34 godine, za razliku od djece s dobro razvijenim rječnikom, pokazuje istraživanje.

Najavljujući obrazovnu konferenciju koja će se održati ove jeseni, a da bi potaknuo roditelje da vrlo rano počnu poticati jezični razvoj kod svoje djece, Hinds je rekao: "Učenje kod kuće, sasvim razumljivo, može biti posljednji tabu u obrazovnoj politici – međutim ne možemo si priuštiti da ignoriramo taj aspekt obrazovanja kad je u pitanju društvena pokretljivost.
Ne želim roditeljima govoriti što bi trebali raditi. Znam da oni odgajaju svoju djecu, vole ih, ulažu u njih na tako mnogo načina i žele ono što je najbolje za svoju djecu. Međutim, to ne znači da dodatna podrška i savjet ne mogu pomoći.”

Konferencija će okupiti poduzeća, dobrotvorne ustanove, tehnološke tvrtke i medijske grupacije da potaknu roditelje da čitaju i uče nove riječi sa svojom djecom.

Hinds je također rekao: "Iako smo s opravdanjem zabrinuti zbog vremena koje djeca provode pred ekranima, mediji i moderna tehnologija također mogu pomoći podići svjesnost i potaknuti roditelje da pomognu u ranom jezičnom razvoju svoje djece."

Vlada planira uložiti 20 milijuna funti u smanjivanje jaza između djece koja dolaze iz nepovoljnijih sredina i njihovih vršnjaka. Međutim, podaci pokazuju da nejednakost u obrazovnom sustavu raste, dok su najranjivija djeca najviše pogođena ovim problemom.

Razlika u postignućima između djece koja su smještena kod skrbnika i njihovih vršnjaka u čitanju, pisanju i matematici kontinuirano raste od 2010. godine. Zamjenica ministra obrazovanja Angela RAYNER rekla je sljedeće: "Naš bi se obrazovni sustav trebao usredotočiti na to da pomogne najranjivijoj djeci te poduzme korake da izjednači uvjete između njih i djece koja dolaze iz imućnijih obitelji."

 

Preneseno sa Školskog portala

 

Više pročitajte u knjizi: PAMETNICA U SVEMIRU - 12 edukativno-razvojnih igara za rano poticanje intelektualnog razvoja
Djeca koja kreću u školu ne znaju komunicirati punim rečenicama

ZAGREB: Praktična edukacija i RADIONICA dr. Ranka Rajovića

ZAGREB: Praktična edukacija i RADIONICA dr. Ranka Rajovića

Zbog velikog interesa, u organizaciji nakladničke kuće Harfa, dr. Ranko Rajović, jedan od najvećih autoriteta na ovim prostorima kad govorimo...


Djeca ne trebaju odrasle da njihovoj igri daju smisao

Djeca ne trebaju odrasle da njihovoj igri daju smisao

Prije nekoliko godina promatrao sam Henrija, dječaka iz grupe (autor je učitelj, op. prev.), kako nosi žuti prometni stožac preko igrali&scar...


Slikovnica Lav i ptica ima terapeutski učinak

Slikovnica Lav i ptica ima terapeutski učinak

Marianne Dubuc: Lav i ptica Piše: Anda Bukvić Pažin Ilustracije: © Marianne Dubuc Jesi li čitala Lava i pticu?, upitala m...


Kako pomoći djeci da pronađu prijatelje

Kako pomoći djeci da pronađu prijatelje

Što bismo trebali znati o odnosima među djecom i što roditelji mogu učiniti kako bi se djeca uspješno sprijateljlila s vr&...


Samo djeca koja ne slušaju mogu postati bolja od svojih roditelja

Samo djeca koja ne slušaju mogu postati bolja od svojih roditelja

Aforizmi Duška Radovića o djeci "Za mene su prava djeca ona koja još ne idu u školu, koja tek počinju učiti,...


EKRANIZAM

EKRANIZAM

Ekrani su svuda oko nas. Živimo u tehnološkom svijetu i nemoguće ih je izbjeći u potpunosti. Često viđamo malu djecu ili čak bebe ka...